P.S.A. opodatkowanie

Z racji tego, iż Prosta Spółka Akcyjna posiada status osoby prawnej, to opodatkowana jest podatkiem dochodowym od osób prawnych. Poniżej przedstawiamy więcej informacji w temacie P.S.A. opodatkowanie.

Powszechna stawka podatku CIT została ustalona na poziomie 19%. Jednak osoby, które chcą założyć tą formę działalności, muszą liczyć się z tym, że podlega ona pod tzw. podwójne opodatkowanie, które jest naliczane właśnie na poziomie spółki, a także przy wypłacie zysków akcjonariuszom.

Istnieje również możliwość, aby Prostą Spółkę Akcyjną opodatkować podatkiem dochodowym 9% od osób prawnych. Warunkiem jest jednak, aby spełnić warunek, którym jest nie przekroczenie poziomu 2 mln euro przychodu. Kolejną możliwością, jaka przysługuje P.S.A. jest skorzystanie z opodatkowania na zasadach estońskiego CIT-u, jak również z ulg przewidzianych dla podatników CIT.

Należy również mieć świadomość, iż Prosta Spółka Akcyjna może być podatnikiem VAT. Już na etapie zakładania można zdecydować o zostaniu podatnikiem VAT, bądź skorzystać ze zwolnienia podmiotowego. Wiążę się to z tym, iż do momentu kiedy sprzedaż nie przekroczy limitu kwotowego, który przysługuje na zwolnieniu, nie będzie obowiązku dokonania rejestracji w VAT.

Doradztwo podatkowe dla P.S.A.

Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej, bądź P.S.A. opodatkowanie jest tematem, w którym nie posiadają Państwo odpowiedniej wiedzy, zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami. Dołożymy wszelkich starań, aby spełnić Państwa oczekiwania, ponieważ zadowolenie Klienta stanowi dla nas priorytet.

Oferty w formie PDF:
▸▸▸Pełna księgowość dla spółki z o.o.
▸▸▸Pełna księgowość dla prostej spółki akcyjnej

Zamów rozmowę
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem