Zwolnienie pracownika z powodu zawieszenia spółki

Każdy przedsiębiorca ma prawo do zawieszenia swojej działalności na okres od 30 dni do 24 miesięcy. Aby jednak mógł to zrobić nie może zatrudniać pracowników na podstawie umowy o pracę, powołania, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę. W przeciwnym razie zanim działalność zostanie zawieszona pracownicy będą musieli zostać zwolnieni.

Zwolnienie pracownika z powodu zawieszenia spółki musi odbyć się zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy. Oznacza to, że pracodawcę obowiązuje okres wypowiedzenia, który wynosi odpowiednio:

Umowa na czas określony i nieokreślony:
– 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy
– 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy
– 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata

Umowa na okres próbny:
– 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni
– 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie

Ponadto pracodawca nie ma prawa do zwolnienia osoby, która do 4 lat osiągnie wiek emerytalny, kobiety w ciąży oraz osoby przebywającej na urlopie bądź nieobecnej z uzasadnionych powodów.

Porozmawiaj z doradcą
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem
Nasz konsultant skontaktuje się najszybciej jak to możliwe