Od października 2018 roku sprawozdania finansowe można tworzyć tylko i wyłącznie w formie elektronicznej. Należy dostosować się do struktury logicznej określonej przez ministra finansów, opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.
Jaką zależność należy dostrzec w „kwalifikowany podpis elektroniczny a wysyłanie sprawozdania finansowego”? Po wprowadzeniu zmian obowiązkiem osób składających e-sprawozdania finansowe jest opatrzenie ich podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym. Bez posiadania e-podpisu lub zaufanego profilu e-PUAP nie uda się złożyć sprawozdania finansowego w wymaganej formie elektronicznej.
Warto zdecydować się na założenie podpisu elektronicznego z certyfikatem kwalifikowanym, ponieważ ułatwia on załatwianie spraw urzędowych oraz znacznie przyspiesza czas wysłania oraz dostarczenia dokumentu.
Specjaliści naszej Kancelarii oferuje pomoc w wyrobieniu, aktywacji oraz późniejszym odnowieniu e-podpisu kwalifikowanego. Załatwimy wszystkie formalności w imieniu Klienta, aby mógł on po kilku godzinach posługiwać się podpisem kwalifikowanym.