Przedsiębiorcy decydują się na zmianę biura rachunkowego w sytuacji, gdy podejrzewają, że księgowość prowadzona jest w sposób nierzetelny oraz nieterminowy. Ogromnym powodem wpływającym na decyzję o zmianie jest fakt, że właściciele firm decydujący się na współpracę z biurem rachunkowym nie są zwolnieni z odpowiedzialności w przypadku kontroli skarbowej. Nieodpowiednio prowadzone biuro rachunkowe naraża przedsiębiorcę na straty.
Jak przeprowadzić zmianę biura rachunkowego? Czy istnieje konieczność zmiany po zakończonym roku rozliczeniowym?
Zmiana biura rachunkowego może być przeprowadzona w dowolnym momencie. To właściciel firmy podejmuje decyzję o zmianie. Musi on jednak pamiętać, aby zapewnić sobie współpracę z nowym biurem, które przejmie obowiązki księgowe (zasada ciągłości).
Przeprowadzenie zmiany biura wiąże się z koniecznością:
– wypowiedzenia umowy z poprzednim biurem,
– zakończenia współpracy,
– zebrania dokumentacji firmy,
– przeniesienia dokumentów do nowego biura rachunkowego.
Nasza Kancelaria oferuje bezpłatną pomoc w zakresie zmiany biura rachunkowego. W imieniu Klienta zajmujemy się wszystkimi formalnościami.