Prowadzenie księgowości w formie elektronicznej

Prowadzenie księgowości w formie elektronicznej planowo będzie obowiązkowe już od dnia 1 stycznia 2023 roku! Czy zmiana ta wejdzie w życie? Czy coś ją powstrzyma? Kogo będzie dotyczyła?

Obowiązek prowadzenia księgowości w formie elektronicznej 2023

Regulacje Polskiego Ładu zobowiązują podatników PIT oraz CIT do prowadzenia ksiąg podatkowych za pośrednictwem programów komputerowych, jak również do przesyłania za ich pomocą informacji do Urzędu Skarbowego po upływie każdego miesiąca, kwartału, a także roku podatkowego w przypadku podatników PIT oraz po zakończeniu roku podatkowego w przypadku podatników CIT.

W ten sposób należy prowadzić:
– pełną księgowość,
– uproszczoną księgowość,
– podatkową księgę przychodów i rozchodów,
– ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
– ewidencję przychodów.

Księgowość online – termin wejścia przepisów

Ostateczna data wejścia w życie tych przepisów jeszcze może zostać zmieniona, gdyż w Sejmie trwają tzw. rozmowy legislacyjne w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, a także innych ustaw. Mówi się m.in. o tym przesunięciu daty wprowadzenia w życie przepisu odnośnie obowiązkowego prowadzenia ewidencji podatkowej w sposób elektroniczny, jak również przesyłania jej do US.

Jeśli są Państwo zainteresowani tym tematem, bądź nurtują Państwa pytania odnośnie tego, jak wygląda prowadzenie księgowości w formie elektronicznej w praktyce – zachęcamy do kontaktu. Nasi doradcy dołożą wszelkich starań, aby rozwiać wszelkie wątpliwości, jak również dostarczyć niezbędnych informacji w kwestii księgowości online i nie tylko.

Oferty w formie PDF:
▸▸▸Oferta kwalifikowanego podpisu elektronicznego
▸▸▸Oferta księgowości dla spółki z o.o.
▸▸▸Oferta księgowości dla spółki akcyjnej

Zamów rozmowę
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem