Outsourcing to termin oznaczający powierzenie zadań, funkcji oraz procesów firmie zewnętrznej, specjalizującej się w danej dziedzinie, np. księgowości. Outsourcing księgowości jest stosunkowo nową praktyką wśród firm działających w Polsce.
Przekazanie obowiązków firmie specjalizującej się w księgowości ma kilka korzyści, takich jak:
– obniżenie kosztów prowadzenia księgowości (nie jest wymagane kupno sprzętu komputerowego, oprogramowania księgowego; nie ponosimy kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników, nie musimy przechowywać dokumentów),
– outsourcing prowadzony przez doświadczone i wykwalifikowane osoby,
– zabezpieczenie przed ryzykiem błędów księgowych,
– przekazanie odpowiedzialności za prowadzoną księgowość,
– możliwość koncentracji przedsiębiorcy na właściwej działalności jego firmy,
– kompleksowość usług księgowych.
Outsourcing księgowości jest szczególnie polecanym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają odpowiednich kompetencji pozwalających na samodzielnie księgowanie.