Kancelaria

Koronawirus a obowiązki pracodawców

Pracodawcy w aktualnym czasie panowania epidemii koronawirusa mają ciężkie zadania, ponieważ muszą wprowadzić plany zarządzania kryzysowego oraz zadbać o zatrudnionych przez siebie pracowników.

Koronawirus a obowiązki pracodawców, wyznaczane są przede wszystkim przez:
- Wojewodę
- Prezesa Rady Ministrów
- Głównego Inspektora Sanitarnego

Zalecenia powyższych organów muszą być bezwzględnie i natychmiast wprowadzane przez wszystkie osoby zatrudniające pracowników.

Ustawa dotycząca walki z koronawirusem określa, że koronawirus a obowiązki pracodawców opierają się przede wszystkim na pracy zdalnej, w każdej sytuacji, jeśli jest to możliwe.

Pracodawca musi zapewnić pracownikowi odpowiedni sprzęt do pracy zdalnej oraz polecenia na tymczasowy okres.

Pracownikom, którzy nie mogą podjąć pracy zdalnej i nie są odsunięci od pracy na czas zagrożenia koronawirusem, osoby zatrudniające muszą zapewnić bezwzględnie odpowiednią higienę pracy oraz bezpieczeństwo, zważając na ochronę ich zdrowia i życia.

Koronawirus a obowiązki pracodawców są cały czas uaktualniane, ze względu na stały rozwój sytuacji. Ważne zatem, aby każdy pracodawca był na bieżąco z wprowadzanymi w kraju zmianami.

ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.