Koronawirus prawo pracy

Ze względu na panujący na świecie oraz w Polsce koronawirus prawo pracy określa nowe obowiązki dla pracowników oraz pracodawców.

Kryzys w przedsiębiorstwach niestety jest nieunikniony, ale istnieją odgórne zalecenia, do których muszą stosować się zatrudniani i zatrudniający.

Pracodawcy, którzy mają możliwość zlecenia pracy zdalnej, powinni zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa i skierować pracowników na pracę w domu.

Pracownicy, którzy ze względu na podjęcie opieki nad dziećmi, które nie mogą uczęszczać do zamkniętych szkół, przedszkoli i żłobków, na okres 14 dni otrzymają zasiłek opiekuńczy, dla dzieci do lat 8.

Koronawirus prawo pracy – uprawnienia pracowników:
– Praca zdalna – pracownik otrzymuje wynagrodzenie za pracę poza miejscem zatrudnienia.
– Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy.
– Odsunięcie pracownika od pracy z powodu wystąpienia problemów zdrowotnych, zachowane prawo do wynagrodzenia.
– Pracownik dobrowolnie powstrzymujący się od pracy, nie otrzyma świadczeń pieniężnych w razie choroby.
– Choremu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie chorobowe, a następnie zasiłek chorobowy.
– Pracownik poddany kwarantannie lub izolacji na mocy decyzji inspektora sanitarnego, może liczyć na wynagrodzenie chorobowe, a następnie zasiłek chorobowy.
– Sprawowanie przez pracownika opieki nad chorym dzieckiem lub członkiem rodziny, na podstawie zaświadczenia lekarskiego, objęte jest zasiłkiem opiekuńczym.

Zamów rozmowę
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem
Nasz konsultant skontaktuje się najszybciej jak to możliwe