Prowadzenie pełnej rachunkowości

Obowiązek prowadzenia pełnej rachunkowości mają określone ustawą o rachunkowości podmioty, w tym spółki kapitałowe (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna).

Pełna rachunkowość związana jest z prowadzeniem ksiąg rachunkowych. Księgi rachunkowe złożone są z dziennika, księgi głównej, księgi pomocniej, inwentarza oraz zestawienia obrotów i sald. Prowadzone są na podstawie dowodów księgowych, obrazujących zdarzenia w systematyczny i chronologiczny sposób.

Księgi rachunkowe powinny być prowadzone rzetelnie, sprawdzalnie, bezbłędnie i na bieżąco. Prowadzenie pełnej rachunkowości w związku ze skomplikowanymi obowiązkami często powierzane jest biurom rachunkowym. Nic dziwnego, ponieważ przedsiębiorcy nie mają czasu na bieżące śledzenie wciąż zmieniających się przepisów prawnych. W dodatku prowadzenie pełnej rachunkowości nie wymaga jedynie prowadzenia ksiąg rachunkowych, ale również innych ewidencji oraz sporządzania corocznych sprawozdań finansowych. Warto zatem powierzyć pełną rachunkowość w ręce specjalistów z biura rachunkowego.

Zamów rozmowę
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem
Nasz konsultant skontaktuje się najszybciej jak to możliwe