Wraz z postępującą cyfryzacją naszego kraju, coraz to więcej branż przenosi swoje działalności do wersji online – jedną z nich są biura rachunkowe i usługi księgowe. Jak zatem można wykorzystać podpis elektroniczny dla księgowej?
Czym jest kwalifikowany podpis elektroniczny?
Kwalifikowany podpis elektroniczny to podpis, który jest potwierdzeniem naszej tożsamości w internecie. Taki e-podpis, podobnie jak podpis tradycyjny jest prawnie wiążącym narzędziem, dzięki któremu możemy nadawać mocy prawnej wszelkim dokumentom, wnioskom i formularzom elektronicznym. Kwalifikowany podpis elektroniczny jest indywidualny i oryginalny, oznacza to, że żaden e-podpis nie jest taki sam – podobnie jak podpis własnoręczny. Dzięki podpisowi elektronicznemu możliwe jest ustalenie nadawcy dokumentu, a także daje możliwość potwierdzenia, czy przesłany dokument nie był zmieniony po podpisaniu go.
Zastosowanie e-podpisu
Z powodu bezpieczeństwa, braku możliwości podrobienia, czy po prostu przyspieszenia procesów biznesowych, e-podpis znajduje swoje zastosowanie w wielu branżach. Jedną z nich jest branża księgowa. Kwalifikowany podpis dla księgowej pozwala na:
– składanie e-deklaracji podatkowych, deklaracji ZUS;
– podpisywanie sprawozdań finansowych;
– zawieranie umów elektronicznie;
– podpisywanie faktur;
– pełnomocnictwo;
– elektroniczny obieg dokumentów;
– oszczędność miejsca;
– zminimalizowanie ryzyka błędów,
– i wiele więcej.
Kwalifikowany e-podpis dla księgowej to narzędzie, które znacznie ułatwia i przyspiesza pracę, co jest ważne w zawodach, gdzie terminowość jest znacząca. Dodatkowo taki podpis elektroniczny daje znacznie więcej możliwości niż inne podpisy, które nie są kwalifikowane. Należy pamiętać zatem, że bezpłatne podpisy posiadają znacznie mniejszy zakres jeżeli chodzi o komunikację z urzędami. Zatem kwalifikowany podpis elektroniczny to uproszczenie pracy nie tylko dla księgowych, ale również dla klientów.
Jeżeli są Państwo zainteresowani założeniem e-podpisu dla księgowych, zapraszamy do kontaktu.