Korzystanie z uproszczonej księgowości jest uwarunkowane, że przedsiębiorca nie może przekroczyć limitu przychodów za poprzedni rok obrotowy w wysokości 2 000 000 euro.
Po przekroczeniu tego limitu, zobligowany on jest do prowadzenia pełnej księgowości.
Jak prowadzić księgowość uproszczoną?
Mała księgowość obliguje przedsiębiorców do prowadzenia:
– księgi przychodów i rozchodów
– ewidencji przychodów
oraz w przypadku niektórych rodzajów działalności, do prowadzenia dodatkowych ewidencji, takich jak:
– ewidencja środków trwałych
– ewidencja wyposażenia
– ewidencja przebiegu pojazdu
– rejestry VAT
Przedsiębiorcy prowadzący księgę przychodów i rozchodów, płacą podatek od osiągniętych dochodów, jeśli firma nie osiąga przychodów pomniejszonych o koszty, podatek nie jest opłacany.
Podatek w przypadku księgowości uproszczonej może być opłacany liniowo, na zasadach ogólnych lub za pomocą ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak prowadzić księgowość uproszczoną, zapraszamy do kontaktu.