Zmiana umowy spółki z o.o tekst jednolity

Zmiana umowy spółki z o.o tekst jednolity kiedy jest obowiązkowy? Jaka formę powinien mieć tekst jednolity umowy spółki? Czy zawsze obowiązkowo należy po zmianie zapisów umowy sporządzić tekst jednolity umowy?

Zmiana umowy spółki a wpis do KRS

Wszelkie zmiany w zapisach umowy spółki obligują do dokonania zgłoszenia w KRS. Istotne jest, że nawet najmniejsza zmiana w umowie spółki zobowiązuje do przygotowania i złożenia tekstu jednolitego umowy spółki. Bez dokonania wpisu w rejestrze przedsiębiorców zmiana jest nieskuteczna, nie wchodzi w życie.
Warto podkreślić, zmiana umowy spółki wymaga wpisu w KRS.

Jak sporządzić teksty jednolity umowy spółki?

W tekście jednolitym umowy spółki dokonujemy zmian, które zostały uwzględnione w uchwale zgromadzenia wspólników. Nie powinno się dopisywać "dodatkowych zmian" nie objętych uchwałą.
Warto na pierwszej stronie uwzględnić "„Tekst jednolity umowy spółki z dnia …”.
Dobrą praktyką jest również umieszczenie podpisu zarządu na ostatniej stronie tekstu jednolitego umowy spółki.

Forma tekstu jednolitego umowy spółki

Od lipca 2021 roku wszystkie wnioski i dokumenty składane do KRS muszą posiadać formę elektroniczną. Warto tutaj zaznaczyć, że elektroniczna forma dokumentów obliguje do posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub aktywnego profilu zaufanego.

Zmiana umowy spółki z o.o tekst jednolity pomoc

Oferujemy pomoc w zakresie przygotowania i złożenia tekstu jednolitego umowy spółki. W imieniu klienta dopełniamy niezbędnych formalności aktualizacyjnych.

Zapraszamy do kontaktu.

▸▸▸Przejdź do oferty aktualizacji danych KRS w formie PDF

tekst alternatywny

📝Formularz wyceny rejestracji spółki

Od stycznia 2024r. posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych będzie obowiązkowe dla wszystkich podmiotów wpisanych do KRS. Warto już teraz złożyć odpowiedni wniosek.