• Kompleksowa obsługa spółek z ograniczoną odpowiedzialnością


    Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego oraz zapoznania się z naszą ofertą usług księgowych dla spółek (księgi handlowe).

    Szczegóły w dziale Kontakt

Publikacje ekspertów



Zalety pełnej księgowości

W Polsce wyróżniamy dwa typy księgowości - uproszczoną oraz pełną. Uproszczona księgowość może być prowadzona w formie karty podatkowej, podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Jest ona stosunkowo łatwa w prowadzeniu. Pełna księgowość jest skomplikowanym i rozbudowanym systemem ewidencji każdej operacji gospodarczej mającej miejsce w przedsiębiorstwie. Pełna księgowość prowadzona jest w formie księgi rachunkowej. Pełna księgowość powinna być prowadzona przez wykwalifikowaną osobę.

Prowadzenie księgowości w pełnej formie posiada zarówno wady, jak i zalety.

Zalety pełnej księgowości:
- możliwość przeprowadzenia szerokiej analizy finansowej przedsiębiorstwa,
- przedsiębiorca wie, gdzie ulokowane są jego pieniądze,
- możliwość bieżącej kontroli finansów w firmie,
- możliwość ustanowienia własnej polityki rachunkowości.

Wady pełnej księgowości:
- wyższe koszty prowadzenia,
- skomplikowany i rozbudowany system ewidencji operacji gospodarczych,
- konieczność znajomości wielu przepisów.



Dane Kontaktowe



Kancelaria Doradztwa Gospodarczego i Prawnego

E-mail: biuro@kancelaria-dgp.pl
Telefon: 
+12 442 02 61
+22 201 07 05
kom.: 660 022 488

Kraków. ul. Cegielniana 4a lok. 15 (mapa)

Warszawa, Aleja Solidarności 117 lok.315 (mapa)

Usługi świadczymy na terenie całej Polski.

Zapraszamy codziennie w godzinach 9:00-17:00




Ważna informacja dla właścicieli spółek z o.o. oraz osób planujących rejestrację firmy w tej formie prawnej. Od 1 stycznia 2022 wynagrodzenie członków zarządu zostanie pomniejszone o 9% składki zdrowotnej.
Zachęcamy do skorzystania z naszych usług, w celu uniknięcia dodatkowego oskładkowania:
- rejestracja nowej spółki w PRS, z uwzględnieniem odpowiednich zapisów w umowie,
- edycja posiadanej umowy spółki oraz zgłoszenie zmian do KRS.