Zalety pełnej księgowości

W Polsce wyróżniamy dwa typy księgowości – uproszczoną oraz pełną. Uproszczona księgowość może być prowadzona w formie karty podatkowej, podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Jest ona stosunkowo łatwa w prowadzeniu. Pełna księgowość jest skomplikowanym i rozbudowanym systemem ewidencji każdej operacji gospodarczej mającej miejsce w przedsiębiorstwie. Pełna księgowość prowadzona jest w formie księgi rachunkowej. Pełna księgowość powinna być prowadzona przez wykwalifikowaną osobę.

Prowadzenie księgowości w pełnej formie posiada zarówno wady, jak i zalety.

Zalety pełnej księgowości:
– możliwość przeprowadzenia szerokiej analizy finansowej przedsiębiorstwa,
– przedsiębiorca wie, gdzie ulokowane są jego pieniądze,
– możliwość bieżącej kontroli finansów w firmie,
– możliwość ustanowienia własnej polityki rachunkowości.

Wady pełnej księgowości:
– wyższe koszty prowadzenia,
– skomplikowany i rozbudowany system ewidencji operacji gospodarczych,
– konieczność znajomości wielu przepisów.

Zamów rozmowę
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem
Nasz konsultant skontaktuje się najszybciej jak to możliwe