podatek CIT

Zmiana wysokości CIT 2019

W styczniu nastąpi zmiana wysokości CIT 2019. Co to oznacza? O jakich zmianach będzie głośno od stycznia? Czy stawkę na niższym poziomie będą mogły stosować spółki z o.o., które nie posiadają statusu małego podatnika?

Zmiana wysokości CIT 2019 obejmie podmioty, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro (przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł).

CIT w 2019 roku

Po nowelizacji, która wejdzie w życie w 2019 roku, niektóre firmy będą mogły liczyć na znaczne obniżenie podatku CIT.

Stawka podatku CIT dla przedsiębiorców, których przychody nie przekraczają 1,2 mln euro rocznie i które prowadzone są w formie spółki kapitałowej zostanie obniżona do 9%. Każdą obniżkę podatku należy uznać za pozytywną.

Należy również zauważyć, że obniżka obejmuje stosunkowo niewiele podmiotów - firmy o obrotach nie przekraczających 1,2 miliona euro są przeważnie prowadzone w formie jednoosobowych działalności.

Niższy CIT

Od stycznia bieżącego roku obowiązuje niższy CIT. Prezydent podpisał ustawę, która obniżyła stawkę podatku dochodowego od osób prawnych z 19% do 15% dla małych podatników. W planach było także obniżenie PIT, ale Senat nie zgodził się na wprowadzenie tej zmiany.

Subscribe to RSS - podatek CIT

ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.