Kancelaria

CIT

Zmiana wysokości CIT 2019

W styczniu nastąpi zmiana wysokości CIT 2019. Co to oznacza? O jakich zmianach będzie głośno od stycznia? Czy stawkę na niższym poziomie będą mogły stosować spółki z o.o., które nie posiadają statusu małego podatnika?

Zmiana wysokości CIT 2019 obejmie podmioty, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro (przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł).

CIT 2017

Dopiero początek roku, a już zaczęły obowiązywać istotne zmiany dotyczące podatków. Nie wszyscy jednak będą mogli skorzystać ze zmian. Kogo będą obowiązywać nowe przepisy dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych?

Ile wynosi CIT?

Od stycznia bieżącego roku zaczęły obowiązywać nowe przepisy dotyczące wysokości stawki podatku dochodowego od osób prawnych. Ile wynosi CIT obecnie? Kto może skorzystać ze zmienionej stawki podatku?

Nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zakłada obniżenie stawki podatku z 19 proc. do 15 proc. Z preferencyjnej stawki mogą skorzystać mali podatnicy, u których roczny przychód ze sprzedaży nie przekracza 1200 000 euro. Według rządu takich podatników w Polsce jest około 400 000.

Subscribe to RSS - CIT

ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.