Kancelaria

Optymalizacja podatkowa

Optymalizacja podatkowa to działania, które zmierzają do obniżenia wysokości zobowiązań podatkowych. Każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest do odprowadzania odpowiedniej kwoty podatku do budżetu państwa. Głównym zamierzeniem przedsiębiorców jest stosowanie w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy prawa takich rozwiązań, które umożliwia ograniczenie kosztów prowadzonej działalności.

Już na samym początku prowadzenia działalności przedsiębiorca może zdecydować się na optymalizację podatkową poprzez założenie spółki z o.o. komandytowej, która będąc spółką osobową zobowiązana jest płacić tylko podatek od dochodów wspólników osiągniętych z zysku spółki.

Optymalizacja podatkowa może wynikać również z innych źródeł. W niektórych sytuacjach ustawodawca umożliwia podmiotom gospodarczym dokonywanie samodzielnych decyzji między innymi poprzez wybór metody amortyzacji zasobów majątkowych, okresów rozliczeniowych.. Jednostka gospodarcza ma także możliwość dokonywania wyceny danych składników według dowolnych metod. Wybór metody wyceny może mieć wpływ na wysokość obciążenia podatkowego.

ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.