• Kompleksowa obsługa spółek z ograniczoną odpowiedzialnością


    Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego oraz zapoznania się z naszą ofertą usług księgowych dla spółek (księgi handlowe).

    Szczegóły w dziale Kontakt

Publikacje ekspertów



Nazwa spółki z o.o. komandytowej

Nazwa spółki z o.o. komandytowej sięga aż XI wieku, kiedy to w średniowiecznych Włoszech zaczęła funkcjonować umowa mająca nazwę „accomanditaria”, co stanowi pierwowzór spółki komandytowej. Wówczas osoba posiadająca ściśle określone towary, a także środki pieniężne, mogła zawierać różnego rodzaju transakcje.

Początkowo nazwa spółki z o.o. komandytowej stanowiła prawo tzw. zwyczajowe i to właśnie ono regulowało wszelkie zagadnienia dotyczące umowy. Spółka ta po raz pierwszy została uregulowana przepisami w francuskim Kodeksie Handlowym z 1807 roku. Unormowania tej formy prowadzenia działalności zawarte w ówczesnych aktach prawnych, można by rzec, że przetrwały do dzisiaj, gdyż współczesne regulacje są bardzo podobne.

Nawiązując do historii, warto wspomnieć, że instytucje spółki komandytowej z II RP były regulowane przez państwa zaborcze. 15 września 2000 roku został uchwalony Kodeks Handlowy z 1934 roku, co pozwoliło na to, aby tym sposobem spółka komandytowa przetrwała do dnia dzisiejszego, ciesząc się bardzo dużą popularnością i liczbą przedsiębiorców z niej korzystających.





ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Dane Kontaktowe



Kancelaria Doradztwa Gospodarczego i Prawnego

E-mail: biuro@kancelaria-dgp.pl
Telefon: 
+12 442 02 61
+22 201 07 05
kom.: 660 022 488

Kraków. ul. Cegielniana 4a lok. 15 (mapa)

Warszawa, Aleja Solidarności 117 lok.315 (mapa)

Usługi świadczymy na terenie całej Polski.

Zapraszamy codziennie w godzinach 9:00-17:00





Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.