Początki zawsze bywają trudne i odnosi się to także do prowadzenia własnej działalności.
Otwierając firmę, należy zdecydować się na sposób prowadzenia w niej księgowości.
Księgowość jak zacząć?
Zacząć należy od analizy potrzeb firmy i jej właściciela.
Zapewne znacznie będzie różniła się księgowość firm z branży IT od księgowości firm transportowych, jak i księgowość uproszczona małej firmy, od pełnej księgowości dużego przedsiębiorstwa.
Po ustaleniu rodzaju firmy i formy jej opodatkowania, kolejną ważna kwestią jest czas, który przedsiębiorca chce przeznaczyć na dział księgowości w swojej firmie oraz pieniądze.
Księgowość jak zacząć i co przedsiębiorca może wybrać:
1. Zatrudnienie księgowej- wysoki koszt, ale brak obowiązków przedsiębiorcy
2. Skorzystanie z biura rachunkowe- koszt zależny głównie od ilości pracowników i faktur, natomiast niewielkie obowiązki przedsiębiorcy
3. Samodzielne księgowanie- niski koszt, ale cała księgowość obowiązkiem właściciela
Dla każdego przedsiębiorcy ważne jest co innego, więc to jaki rodzaj księgowości wybierze jest zależne tylko od niego.