Podejmując się samodzielnego prowadzenia rachunkowości swojej firmy, przedsiębiorcy często nie zdają sobie sprawy z tego, jak złożonym i skomplikowanym zagadnieniem jest księgowość firmy. Konieczność ewidencjonowania wszelkich zdarzeń gospodarczych, odprowadzanie należytych podatków, prowadzenie działu personalnego, to obowiązki od których przedsiębiorców uwolnić może na przykład umowa z księgowym.
Umowa z księgowym to rozwiązanie, które zapewni przedsiębiorcy kompleksowe wsparcie w zakresie obsługi formalnej firmy. W dokumencie tym przedsiębiorca będzie mógł zawrzeć czynności, które przekazuje podmiotowi zewnętrznemu, sam zdecyduje jak szeroki zakres obowiązków powierzy biuro. Na podstawie tego dokumentu przeniesiona zostanie również odpowiedzialność związana z poprawnością dokonywania rozliczeń i prowadzenia dokumentacji, dlatego też w razie jakichkolwiek błędów konsekwencje ponosić będzie nie właściciel firmy, ale księgowy, z którym przedsiębiorca zdecydował się podjąć współpracę.