• Kompleksowa obsługa spółek z ograniczoną odpowiedzialnością


    Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego. Dla Przedsiębiorców, którzy działalność chcą rozpocząć od zaraz, proponujemy zakup gotowej spółki z o.o. Prowadzimy również pełną księgowość spółek (księgi handlowe).

    Szczegóły w dziale Kontakt

Kancelaria



Księgowość Kraków

Od jakiej kwoty obowiązuje pełna księgowość?

Wszyscy przedsiębiorcy mają obowiązek ewidencjonowania operacji gospodarczych swojej działalności. Sposobów na jej prowadzenie jest kilka i są w dużej mierze uwarunkowane rodzajem prowadzonej działalności oraz dochodami jednostki.

To, od jakiej kwoty obowiązuje pełna księgowość, jest odgórnie ustalane. Limity te czasami ulegają zmianie, ale na ten moment przedsiębiorcy, których dochód przekracza 2 000 000 euro, w przeliczenia na złotówki, mają obowiązek prowadzenia pełnej księgowości.

Limit przelicza się na podstawie aktualnego kursu walutowego NBP.

Faktury VAT RR a podpis elektroniczny

Dokumentem potwierdzającym nabycie płodów rolnych przez przedsiębiorcę zarejestrowanego jako czynny podatnik VAT od rolnika ryczałtowego jest faktura VAT RR. Od września 2019 roku zgodnie z nowelizacją ustawy o VAT faktury VAT RR mogą być przekazywane również w sposób elektroniczny. Istotne jest jednak to, że dokument może zostać wystawiony, podpisany oraz przesłany w formie elektronicznej za zgodą dostawcy. Dokument jest ważny i zgodny z przepisami pod warunkiem, że został odpowiednio opatrzony przez dostawcę i nabywcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Koronawirus a terminy księgowe

Wszyscy obywatele, a w szczególności przedsiębiorcy odczuwają skutki panującego w Polsce koronawirusa. Epidemia zmusza Polaków do pozostania w domach, a więc załatwianie jakichkolwiek spraw formalnych nie jest możliwe inaczej niż przez Internet.

Jak w takim razie koronawirus a terminy księgowe?
Przedsiębiorcy i księgowi apelują do rządzących o przesunięcie terminów księgowych i podatkowych, z powodu utrudnionej współpracy z księgowymi oraz braku możliwości składania wizyt w urzędach, które są tymczasowo zamknięte.

Deklaracje podatkowe a koronawirus

Panująca sytuacja w Polsce i na świecie związana z koronawirusem, dla nikogo nie jest łatwa. Ciągle pojawia się mnóstwo pytań, dotyczących terminów zeznań podatkowych, terminów płatności, czy wyglądu pracy na czas zagrożenia epidemiologicznego.

Dla rządzących również jest to nowa sytuacja, z którą walczą i starają się wprowadzać kolejne rozwiązania, które pozwolą przetrwać obywatelom trudny czas.

Z racji na utrudniony kontakt niektórych przedsiębiorców ze swoimi księgowymi, premier zapowiedział przesunięcie terminów zeznań podatkowych.

Sytuacja epidemiologiczna obowiązki pracodawców

Panujący w Polsce wirus COVID-19, znany również pod nazwą koronawirusa, znacząco zmienia życie Polaków. Zamknięte zostały szkoły, przedszkola, instytucje kulturalne oraz inne miejsca publiczne, które przeznaczone są do spotkań w dużych grupach.

Panująca w Polsce sytuacja epidemiologiczna obowiązki pracodawców również bardzo odmieniła.

Zgodnie z ustawą dotyczącą przeciwdziałaniu koronawirusowi, pracodawcy mogą, a nawet muszą, jeśli mają taką możliwość, zlecić wykonywanie pracy przez pracowników, poza miejscem jej stałego wykonywania.

Koronawirus a obowiązki pracodawców

Pracodawcy w aktualnym czasie panowania epidemii koronawirusa mają ciężkie zadania, ponieważ muszą wprowadzić plany zarządzania kryzysowego oraz zadbać o zatrudnionych przez siebie pracowników.

Koronawirus a obowiązki pracodawców, wyznaczane są przede wszystkim przez:
- Wojewodę
- Prezesa Rady Ministrów
- Głównego Inspektora Sanitarnego

Zalecenia powyższych organów muszą być bezwzględnie i natychmiast wprowadzane przez wszystkie osoby zatrudniające pracowników.

Złożenie wniosków do US

Wnioski do Urzędu Skarbowego najczęściej składa się, aby uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach. Takie zaświadczenie konieczne jest podatnikom, na przykład do:
- pozyskania kredytu,
- założenia rachunku bankowego,
- wzięcia udziału w przetargach publicznych.

Uzyskanie takiego zaświadczenia nie w każdym przypadku jest bezpłatne. Za wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach zapłacić trzeba 21 zł opłaty skarbowej, za każdy egzemplarz.

Składanie wniosków w Urzędzie Skarbowym

Urząd Skarbowy to miejsce, do którego płyną wszystkie wnioski od podatników VAT, PIT i CIT, a także podatników akcyzy.

Sprawę w Urzędzie Skarbowym można załatwić na jeden z trzech sposobów:
- elektronicznie,
- listownie,
- wizytą w urzędzie.

Pomoc w złożeniu wniosków do US

Wniosków, korekt i oświadczeń składanych do Urzędu Skarbowego jest sporo, z racji na to że to właśnie US rozpatrza sprawy podatników CIT,PIT czy VAT.

Wnioski mogą być składane w postaci papierowej w urzędzie lub listownie, a także elektronicznie.
Są sytuacje, gdy ktoś potrzebuje załatwić sprawę w urzędzie, ale nie ma możliwości się w nim zjawić.
Wtedy zdecydowanie przydałaby się pomoc w złożeniu wniosków do US.

Można skorzystać z usług firm, które proponują:

Przygotowanie sprawozdania finansowego za poprzedni rok

Sporządzanie sprawozdań finansowych jest obowiązkiem wszystkich przedsiębiorców prowadzących księgi rachunkowe oraz niektórych instytucji. Od dnia bilansowego osoba odpowiedzialna za przygotowanie sprawozdania finansowego za poprzedni rok ma na tą czynność przeznaczone 3 miesiące. Po tym czasie sprawozdanie należy złożyć do odpowiedniego organu, w przypadku przedsiębiorstw wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego, sprawozdania również muszą być tam składane.

Pages

Subscribe to RSS - Księgowość Kraków

Dane Kontaktowe



Kancelaria Doradztwa Gospodarczego i Prawnego

E-mail: biuro@kancelaria-dgp.pl
Telefon: 
+12 442 02 61
+22 201 07 05

Kraków. ul. Cegielniana 4a lok. 15 (mapa)

Warszawa, Aleja Solidarności 117 lok.315 (mapa)

Usługi świadczymy na terenie całej Polski.

Zapraszamy codziennie w godzinach 9:00-17:00



  WYPRZEDAŻ!
  SPÓŁKI Z O.O. ZE STAŻEM:

- 1-3 miesiące: 2900 zł (wcześniej 3500 zł)
- 8-10 miesięcy: 3900 zł (wcześniej 4400 zł)
- ponad 12 miesięcy + aktywny VAT: od 4900 zł (wcześniej od 7400 zł)