Zwieszenie działalności spółki a ZUS

Zarówno założenie jak i zawieszenie spółki, odbywa się za pomocą wniosku CEIDG, po którego złożeniu urząd miasta przesyła informację do ZUS, który sporządza odpowiednie dokumenty i dokonuje wyrejestrowania płatnika z ZUS.

Oznacza to, że podatnik nie ma już dłużej obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, ani składania dokumentów rozliczeniowych do ZUS.

Wyrejestrowanie dotyczy:
– płatnika składek
– ubezpieczeń
– ubezpieczeń osoby współpracującej z przedsiębiorcą
– członków rodziny przedsiębiorcy
– członków rodziny osoby współpracującej z przedsiębiorcą

W przypadku, jeśli przedsiębiorca zawiesił działalność w trakcie trwania miesiąca, zobowiązany jest do złożenia do ZUS odpowiednich deklaracji, w których przedstawi rozliczone proporcjonalnie składki na ubezpieczenie społeczne.

Jeśli przedsiębiorca decyduje się na zawieszenie działalności spółki a zus nadal chce opłacać oraz przystąpić do dobrowolnego ubezpieczenia emerytalnego i rentowego to ma do tego pełne prawo.

Do ubezpieczenia może on przystąpić w dowolnym momencie zawieszenia działalności gospodarczej, dokonując odpowiedniego zgłoszenia.

Porozmawiaj z doradcą
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem
Nasz konsultant skontaktuje się najszybciej jak to możliwe
Translate »