Zamówienia publiczne e-podpis wymagają – dlaczego warto założyć podpis elektroniczny?
Od 18 października 2018 roku postępowania w sprawie zamówień publicznych prowadzone są w sposób elektroniczny. Przepisy prawne nakładają na wykonawców chcących uzyskać zamówienia publiczne posługiwanie się podpisem elektronicznym. Oferty mogą być składane wyłącznie w postaci elektronicznej. Istotne jest to, że muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Wszyscy zamawiający mają ustawowy obowiązek przyjmować Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ), a także oferty i wnioski w wersji elektronicznej.
Podpis elektroniczny przyporządkowany jest wyłącznie do osoby składającej wniosek. Sporządzany jest za pomocą bezpiecznych urządzeń. Warto zwrócić uwagę na to, że wszelkie zmiany w dokumentach są od razu rozpoznawalne.
Nasza Kancelaria oferuje Państwu kompleksową pomoc w zakresie zakładania oraz aktywacji podpisu elektronicznego. Zainteresowanych ofertą zapraszamy do kontaktu!