Osoby, które decydują się na założenie działalności coraz częściej rezygnują z tradycyjnej wersji składania dokumentów w formie papierowej do urzędu na rzecz wysyłania formularzy elektronicznie.
Rejestracja spółki przez Internet polega na sporządzeniu umowy podmiotu gospodarczego z wykorzystaniem gotowego wzorca umowy, który zwalnia także z obowiązku ponoszenia kosztów taksy notarialnej.
Uzyskanie wpisu do eKRS wymaga założenia przez każdego ze wspólników konta, które następnie należy potwierdzić poprzez podpis kwalifikowany lub profil zaufany. Następnie przedsiębiorca wypełnia formularz i inne dokumenty niezbędnymi danymi spółki – nazwa i dane adresowe, listą wspólników, określonym przedmiotem poprzez wybór kodów PKD, a także adresem właściwego sądu rejestrowego.
Wygenerowane pisma należy podpisać przez każdą uprawnioną osobę, opłacić obowiązkowymi kosztami za wpisy i ogłoszenia np. w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, a następnie wysłać do Krajowego Rejestru Sądowego.
Na odpowiedź wnioskodawca nie musi długo czekać – urząd w ciągu 24 godzin udziela wpisu, dzięki czemu przedsiębiorca może w krótkim czasie legalnie rozpocząć pierwsze czynności na rynku.