Rachunkowość zarządcza

Rachunkowość zarządcza jest to system, który polega na gromadzeniu, następnie analizie informacji finansowych i niefinansowych, które są narzędziem niezbędnym kierownictwu jednostki gospodarczej do podejmowania różnorodnych decyzji strategicznych.

Swoim zakresem rachunkowość zarządcza obejmuje wszystkie techniki oraz procesy, których celem jest ułatwienie organom zarządzającym wyboru i zastosowania odpowiednich rozwiązań. Odbiorcami informacji jakie są następstwem wdrażania w jednostce gospodarczej rachunkowości zarządczej są organy wewnętrzne firmy w postaci kierownictwa.

Dzięki wszystkim informacjom jakie dostarczane są przez system rachunkowości zarządczej możliwe jest płynne kontynuowanie działalności gospodarczej i usprawnianie jej działania na każdym etapie. Niektóre z decyzji jakie mają do podjęcia przedsiębiorcy są bardzo trudne i mogą zaważyć na losie całej firmy, dlatego też podmioty gospodarcze wspierają się danymi, które są wynikiem rachunkowości zarządczej. Kontrolowanie prowadzonej działalności jest niezbędne i ma ogromny wpływ na powodzenie całego przedsięwzięcia.

Zamów rozmowę
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem
Nasz konsultant skontaktuje się najszybciej jak to możliwe