• Kompleksowa obsługa spółek z ograniczoną odpowiedzialnością


    Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego oraz zapoznania się z naszą ofertą usług księgowych dla spółek (księgi handlowe).

    Szczegóły w dziale Kontakt

Publikacje ekspertów



Prowadzenie akt osobowych

Od 2019 roku nastąpiły zmiany w zasadach prowadzenia akt osobowych. Dotychczas pracodawca był zobowiązany do przechowywania akt pracowniczych przez 50 lat, licząc od chwili ustania zatrudnienia. Od początku bieżącego roku okres ten uległ skróceniu do lat 10. Dotyczy to pracowników zatrudnionych po 2019 roku.

Nowe rozporządzenie rozdziela dokumentację pracowniczą na 4 kategorie:
- część A - akta związane z ubieganiem się o zatrudnienie,
- część B - akta związane z nawiązaniem stosunku pracy i jego przebiegiem,
- część C - akta związane z ustaniem stosunku pracy,
- część D - akta związane z ponoszeniem przez pracownika odpowiedzialności porządkowej.

Archiwizacja akt osobowych byłych pracowników dzieli się na 2 kategorie. Dokumenty pracowników zatrudnionych w latach 1999 - 2019 mogą być przechowywane przez 10 lat o ile zostaną oni o tym poinformowani, a do ZUS zostaną wysłane odpowiednie dokumenty.

Archiwizacja akt osobowych byłych pracowników zatrudnionych przed rokiem 1999 bezwzględnie musi być prowadzona przez 50 lat i przechowywana w sposób, który zapewnia im pełne bezpieczeństwo.





ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Dane Kontaktowe



Kancelaria Doradztwa Gospodarczego i Prawnego

E-mail: biuro@kancelaria-dgp.pl
Telefon: 
+12 442 02 61
+22 201 07 05
kom.: 660 022 488

Kraków. ul. Cegielniana 4a lok. 15 (mapa)

Warszawa, Aleja Solidarności 117 lok.315 (mapa)

Usługi świadczymy na terenie całej Polski.

Zapraszamy codziennie w godzinach 9:00-17:00





Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.