W dzisiejszych czasach coraz więcej działań związanych z biznesem jest prowadzonych za pośrednictwem internetu. Nie inaczej jest w przypadku sporządzania i składania sprawozdań finansowych przez firmy. Wraz z postępem technologicznym pojawiły się rozwiązania ułatwiające procesy biznesowe, a jednym z takich rozwiązań jest e-podpis.
Czym właściwie jest e-podpis?
E-podpis, zwany także podpisem elektronicznym, to specjalny rodzaj podpisu, który umożliwia jednoznaczne i bezpieczne uwierzytelnienie osoby składającej dokument oraz pozwala na potwierdzenie autentyczności dokumentu. Dzięki temu, dokumenty podpisane e-podpisem zyskują taką samą moc prawną, jak te podpisane tradycyjnym podpisem odręcznym.
E-podpis a sprawozdanie finansowe za 2022 rok
W przypadku e-sprawozdania finansowego, e-podpis staje się szczególnie ważny, ponieważ umożliwia bezpieczne przesłanie dokumentu do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) przez internet. W Polsce obowiązkowe jest składanie sprawozdań finansowych za pomocą systemu teleinformatycznego KRS, a dokumenty muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Kwalifikowany podpis elektroniczny, zwany także podpisem kwalifikowanym, to podpis elektroniczny, który został wydany przez jednego z wydawców certyfikatów kwalifikowanych, a jego ważność została potwierdzona przez odpowiedni organ państwowy. Taki podpis zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i wiarygodności dokumentu.
Nasza firma oferuje pomoc w wyrobieniu i aktywacji e-podpisu kwalifikowanego, który zapewnia klientom szybkie i bezpieczne podpisywanie dokumentów online. Dzięki temu, przedsiębiorcy oszczędzają czas i pieniądze, a także zyskują pewność, że ich dokumenty są zabezpieczone przed nieautoryzowanym dostępem i fałszerstwami.