Każdy podmiot, który zajmuje się obrotem lub wyrobem produktów akcyzowych ma obowiązek uzyskać banderole podatkowe. Dotyczy to takich wyrobów jak tytoń, alkohol, płyn do papierosów elektronicznych czy wyrobów nowatorskich. Dotychczas wniosek o uzyskanie banderoli można złożyć było listownie lub osobiście w urzędzie.
Jednak w związku z postępującą cyfryzacją naszego kraju, teraz możemy złożyć elektroniczny wniosek o wydanie banderoli. Natomiast, aby tego dokonać niezbędne jest posiadanie podpisu elektronicznego. Po uzyskaniu e-podpisu wystarczy wypełnić wniosek na portalu PUESC, a następnie opatrzyć go podpisem i wysłać. Kwalifikowany podpis elektroniczny pozwala na złożenie wniosku bez wychodzenia z domu czy pracy. A założenie go wiąże się z wieloma dodatkowymi korzyściami dla przedsiębiorców, gdyż można go zastosować do wielu innych spraw. Przy składaniu wniosku należy wpłacić odpowiednią kwotę wyliczając wartość banderoli i jej wytworzenia. Po ich uzyskaniu wystarczy nanieść je na opakowania.