E-podpis a zamówienia publiczne – czy przepisy prawne nakładają posiadanie podpisu elektronicznego?
Wprowadzone przepisy w 2018 roku nakładają na wykonawców składanie ofert wyłącznie w formie elektronicznej. W procesie udzielenia zamówienia publicznego wymagany jest ważny kwalifikowany podpis elektroniczny, którzy został wystawiony przez uprawnione centrum certyfikujące. Nasza Kancelaria umożliwia zakup kwalifikowanego podpisu elektronicznego z certyfikatem.
Podpis elektroniczny przypisany jest wyłącznie do osoby składającej podpis. Sporządzany jest za pomocą specjalnych urządzeń, które pozwalają w pełni kontrolować składany podpis oraz weryfikację zmian w dokumentach.
W zamówieniach publicznych można wykorzystywać “standardowy” kwalifikowany podpis elektroniczny, tzn. taki, gdzie jest imię i nazwisko osoby, dla której podpis został przyporządkowany.
Zainteresowanych pozyskanie własnego podpisu elektronicznego zapraszamy do kontaktu. Oferujemy solidną pomoc w wyborze odpowiedniego e-podpisu oraz pomoc w wyrobieniu i aktywacji e-podpisu.