Na czym polega ścieżka paperless?
Ścieżka ta polega na przeprowadzeniu całego postępowania od aktywacji po zawarcie umowy i wydanie certyfikatu kwalifikowanego przy pomocy elektronicznego systemu. Wyróżniamy trzy etapy, które musimy przejść, aby uzyskać certyfikat.
1. Wprowadzone dane zostają zapisane i opatrzone podpisem biometrycznym wnioskodawcy oraz kwalifikowanym podpisem elektronicznym Operatora prowadzącego postępowanie.
2. W rezultacie elektroniczne dokumenty są obsługiwane po stronie centrali niezwłocznie po zakończeniu postępowania zgodnie ze wskazanym trybem. Wielopoziomowe zabezpieczenia elektroniczne oraz organizacyjne sprawiają, że nowa technologia jest jednym z najbardziej bezpiecznych rozwiązań na rynku.
3. Po przeprowadzeniu i zakończeniu weryfikacji danych zawartych we wniosku/oświadczeniu wydawany jest certyfikat we wnioskowanym trybie.
Podpis kwalifikowany ścieżka paperless oznacza ograniczenie do minimum dokumentów drukowanych. Zamiast podpisywać umowy papierowe, system wprowadził możliwość zatwierdzenia dokumentów rysikiem na tablecie i natychmiastowe, bezpieczne przekazanie wniosków do Certum.
Nasza jednostka jako jedna z pierwszych firm w Polsce identyfikuje się z programem. Oznacza to dla nas i dla naszych klientów korzystanie z nowoczesnych metod realizacji procedury wydawania certyfikatów kwalifikowanych.