Zaświadczenie o niezaleganiu często przydaje się przedsiębiorcom, ale także zwykłym obywatelom do pozyskania dotacji, kredytu, czy wzięcia udziału w przetargu publicznym.
Płatnicy ZUS mogą składać wniosek do ZUS na dwa sposoby:
– pocztą
– elektronicznie – jeśli posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) – można osobiście lub przez upoważnionego pełnomocnika.
Zaświadczenie można uzyskać po sprawdzeniu przez ZUS stanu rozliczeń na podstawie dokumentów rozliczeniowych i wpłat składek zapisanych na Twoim koncie oraz uzyskaniu informacji, że nie ma się żadnych zadłużeń w opłacaniu składek w dniu jego wydania.
Pomoc w uzyskaniu zaświadczenia o niezaleganiu w ZUS – co zawiera dokument?
Zaświadczenie zawiera stwierdzenie o braku zaległości w opłacaniu składek na:
– ubezpieczenie społeczne
– Fundusz Pracy
– ubezpieczenie zdrowotne
– Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
– Fundusz Emerytur Pomostowych
Pomoc w uzyskaniu zaświadczenia o niezaleganiu w ZUS oferują także osoby trzecie, które zajmują się dostarczaniem wniosku, odbiorem zaświadczenia, wysyłką dokumentacji w imieniu osoby, która nie jest w stanie w danym momencie pojawić się w urzędzie.