Księgowość uproszczona to zbiór prostych zasad i reguł, które pozwalają mniejszym przedsiębiorstwom na ustalenie wielkości podatku dochodowego. W takich jednostkach stosowanie księgowości pełnej mogłoby bowiem sprawiać problem. W tym więc celu powstała księgowość uproszczona, która posiada trzy formy:
→ kartę podatkową,
→ ryczałt ewidencjonowany,
→ księgę przychodów i rozchodów.
Karta podatkowa to najprostszy z możliwych sposobów. Nie trzeba bowiem samemu ustalać podatku- płaci się co miesiąc jednakową kwotę, którą ustala urząd skarbowy.
Będąc na ryczałcie, swój podatek ustalisz na podstawie ewidencji przychodów. To od nich ustala się kwotę należnego podatku dochodowego.
Księga przychodów i rozchodów wymaga od nas- jak sama nazwa mówi, ewidencji przychodów oraz kosztów działalności. Podatek ustala się od różnicy czyli od dochodu.
Nasze biuro rachunkowe świadczy wiele usług wśród których znajdą Państwo usługę księgowość uproszczona. Jeśli chcieliby Państwo z niej skorzystać, bądź poznać szczegóły naszej oferty, zachęcamy do kontaktu!