Wiele osób, które planują założenie swojej spółki, nie wie jakie dokumenty będą potrzebne do jej rejestracji. Mamy różne formy prowadzenia działalności, a więc nie w każdej sytuacji dokumenty są takie same. Z racji tego, że spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest najczęściej wybieraną formą na prowadzenie działalności, weźmy ją za przykład.
Zatem jeżeli przystępujesz do rejestracji spółki z o.o., zrób sobie listę potrzebnych dokumentów, na której znajdą się:
- → umowa spółki w formie aktu notarialnego (dwa egzemplarze),
→ uchwała o powołaniu zarządu,
→ lista z danymi i adresami członków zarządu,
→ oświadczenie o wniesieniu kapitału zakładowego,
→ lista wspólników wraz z liczbą i wartością posiadanych przez nich udziałów,
→ umowa potwierdzająca prawo do korzystania z lokalu,
→ formularz zgłoszeniowy płatnika ZUS.
Są to najważniejsze dokumenty, o których nie możesz zapomnieć, ponieważ brak choćby jednego z nich, będzie wymagał uzupełnienia, a to z kolei opóźni rejestrację Twojej spółki.