Kancelaria

Zmiany przepisów prawa w zakresie kadr i płac

Przepisy prawa pracy ciągle ewoluują, a postępujące modyfikacje są odczuwalne zarówno dla pracowników jak i dla przedsiębiorców.

Zmiany przepisów prawa w zakresie kadr i płac, które weszły w życie na przestrzeni ostatnich lat:

1. Zmiany w wypłatach wynagrodzeń

To zmiana obowiązująca od 1 stycznia 2019 r., która dotyczy sposobu wypłaty wynagrodzenia. Przepisy stanowią, że podstawową formą zapłaty jest przelew na rachunek płatniczy. Zatem pracownicy, które chcą otrzymywać wynagrodzenie w gotówce, muszą złożyć odpowiedni wniosek.

2. Zmiany w BHP

W tym samym czasie zmiany zaszły także w obszarze BHP, a dotyczyły wprowadzenia obowiązkowych szkoleń okresowych oraz zwiększenia możliwości pełnienia zadań służby BHP przez pracodawcę zatrudniającego, z 20 do 50 pracowników.

3. Zmiany minimalnej stawki wynagrodzenia

Na rok 2020 wynosi ona 2600 zł netto i 17 zł na godzinę.

4. Pracownicze Plany Kapitałowe(PPK)

Stworzono pracownicze plany kapitałowe, które na celu mają wprowadzenie rozwiązań prawnych tworzących powszechny system dobrowolnego oszczędzania.

Wszystkie zmiany przepisów prawa w zakresie kadr i płac są o wiele obszerniejsze, natomiast ich wprowadzenie na pewno ma i będzie miało spory wpływ na pracownika i pracodawcę.

ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Przypominamy, że koniec roku to najlepszy czas na zmianę.