Zmiany w umowie spółki z o.o.

Zmiany w umowie spółki z o.o. - na co warto zwrócić uwagę? Czym jest umowa spółki i czy można zmieniać pierwotną jej formę?

Umowa spółki z o.o. - czy można ją zmienić?

Umowa spółki z ograniczoną odpowiedzialnością nie jest dokumentem, który raz napisany, taki musi pozostać. Umowę można zmieniać i modyfikować wiele razy, lecz należy przy tym pamiętać o zachowaniu określonych zasad i przepisów, które mówią, jakie kroki muszą być wykonane podczas dokonywania zmian. Odpowiednio przeprowadzona procedura zmiany zapisów umowy spółki pozwoli skutecznie wprowadzić zmiany widoczne w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS).

Kiedy zmiana zapisów jest obowiązkowa?

Konieczność dokonania zmiany w umowie spółki z o.o. następuje w przypadku gdy np. ulegnie zmianie adres siedziby firmy, zmieni się jej nazwa czy zostanie podwyższony kapitał zakładowy jednostki.

Zmiany w umowie spółki z o.o. procedura

Wiele osób zastanawia się w jaki sposób zmienić zapisy w umowie spółki w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Procedura zmiany zapisów jest jest ustalona prawnie i należy pamiętać o kolejności podejmowanych w tym zakresie czynności.

Zmiany w umowie spółki z o.o. wymagają podjęcia następujących kroków:
- zwołania zgromadzenia wspólników- do podjęcia uchwały o zmianie umowy spółki potrzebna jest większość 2/3 głosów,
- podjęcia uchwały o zmianie umowy spółki na zgromadzeniu wspólników - uchwała o zmianie umowy spółki musi być umieszczona w protokole sporządzonym przez notariusza,
- rejestracji i ogłoszenia zmiany umowy - zmiana w umowie spółki musi być zgłoszona do Krajowego Rejestru Sądowego w ciągu 7 dni od daty powzięcia uchwały o zmianie, zgłoszenia dokonuje się na formularzu KRS-Z3

Pomoc w zmianie zapisów umowy spółki

Nasza Kancelaria oferuje kompleksową pomoc w przeprowadzeniu procedury zmiany zapisów umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Przeprowadzamy całą procedurę w imieniu klienta.

Zapraszamy do kontaktu.

▸▸▸Przejdź do oferty aktualizacji danych KRS w formie PDF

tekst alternatywny

Od stycznia 2024r. posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych będzie obowiązkowe dla wszystkich podmiotów wpisanych do KRS. Warto już teraz złożyć odpowiedni wniosek.