• Kompleksowa obsługa spółek z ograniczoną odpowiedzialnością


    Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego oraz zapoznania się z naszą ofertą usług księgowych dla spółek (księgi handlowe).

    Szczegóły w dziale Kontakt

Publikacje ekspertów



procedura wyrabiania e-podpisu

Podpis elektroniczny przy wnioskach do ZUS

Wielu przedsiębiorców stojących przed zakupem podpisu kwalifikowanego zastanawia się czy podpis elektroniczny przy wnioskach do ZUS ma zastosowanie? Specjaliści odpowiadają: tak.

Cyfryzacja państwowej administracji w Polsce postępuje zaskakująco szybko, co cieszy wszystkich, gdyż pozwala na znaczną oszczędność czasu.

Wnioski i inne dokumenty do ZUS można składać poprzez PUE ZUS oraz dzięki niemu również odbierać dokumenty zwrotne z urzędu. Wystarczy założyć konto na platformie, a dokumenty można podpisywać swoim podpisem elektronicznym.

Wyrabianie e-podpisu 2021

Coraz częściej zdarza się, że załatwienie wielu spraw i formalności (urzędowych, biznesowych, bankowych, geodezyjnych czy także medycznych) wiąże się z koniecznością posiadania własnego podpisu elektronicznego. Czy wyrabianie e-podpisu 2021 jest skomplikowaną procedurą? Co zrobić, aby w krótkim czasie pozyskać swój podpis elektroniczny?

Wszystkie sprawy związane z zakupem oraz aktywacją podpisu elektronicznego mogą Państwo dopełnić w jednym miejscu – korzystając z usług naszej Kancelarii.

Wdrożenie węzła transgranicznego

Celem działania jakim jest wdrożenie węzła transgranicznego jest umożliwienie logowania się w usługach elektronicznych państw członkowskich UE, oraz obywatela innego państwa UE w polskich usługach elektronicznych za pomocą jednego hasła oraz loginu.

Ogromną zaletą Węzła Transgranicznego jest to, że jego mechanizmy umożliwiają integrację polskiego Węzła Krajowego z właściwymi systemami obowiązującymi w innych krajach Unii Europejskiej.

Wszelkie podejmowanie działania przez Ministerstwo Cyfryzacja dokonywane są w ramach trwającego projektu „Rozwój Cyfrowej Tożsamości”.

Zakup podpisu kwalifikowanego zdalnie

Zakup podpisu kwalifikowanego zdalnie to jedna z usług, którą oferujemy wszystkim pragnącym wyrobić swój własny e-podpis. Posiadanie tego rodzaju podpisu pozwala na załatwianie spraw biznesowych oraz urzędowych przez Internet.

Zakup podpisu kwalifikowanego zdalnie wymaga od osoby ubiegającej się o certyfikat posiadania:

- polskiego rachunku bankowego
- urządzenia z kamerą internetową
- telefonu, na który zostanie
- wysłany link do weryfikacji identyfikacyjnej przez Internet

Integracja z Krajowym Węzłem Tożsamości

Krajowy Węzeł Tożsamości ma na celu stworzenie warunków i narzędzi do upowszechniania usług cyfrowych. Istotnym zadaniem jest integracja z Krajowym Węzłem Tożsamości wszystkich e-usług, które dzisiaj działają osobno.

Organem odpowiedzialnym za wprowadzenie Węzła Krajowego jest Ministerstwo Cyfryzacji. Przy realizacji projektu uczestniczy również Centralny Ośrodek Informatyki.

Obywatele będą mogli korzystać z jednego uniwersalnego loginu i bezpiecznego zestawu haseł podczas wypełniania urzędowych pism, składania wniosków czy moderacji konta.

Elektronizacja zamówień publicznych

Elektronizacja zamówień publicznych nastąpiła w 2018 roku. Postępowania w sprawie zamówień publicznych, o wartości równej progom unijnym lub większej od nich, prowadzone są wyłącznie w formie elektronicznej. Zobowiązuje to wykonawców chcących uzyskać zamówienia publiczne do składania ofert w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Od 18 kwietnia 2018 roku wszyscy zamawiający mają ustawowy obowiązek przyjmować Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ), a także oferty i wnioski w wersji elektronicznej

Podpis elektroniczny a Jednolity Europejski Dokument Zamówienia

Podpis elektroniczny a Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – czy osoby składające oferty muszą posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny?

Dokument JEDZ (Jednolity Europejski Dokument Zamówienia) można składać wyłącznie elektronicznie. Z racji tego przedsiębiorstwa-wykonawcy biorący udział w takich postępowaniach powinni posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny. Należy podkreślić, ze przy składaniu ofert nie jest wystarczający Profil Zaufany.

Podpis kwalifikowany ścieżka paperless

Na czym polega ścieżka paperless?
Ścieżka ta polega na przeprowadzeniu całego postępowania od aktywacji po zawarcie umowy i wydanie certyfikatu kwalifikowanego przy pomocy elektronicznego systemu. Wyróżniamy trzy etapy, które musimy przejść, aby uzyskać certyfikat.

1. Wprowadzone dane zostają zapisane i opatrzone podpisem biometrycznym wnioskodawcy oraz kwalifikowanym podpisem elektronicznym Operatora prowadzącego postępowanie.

Zakładanie elektronicznego podpisu Kraków

Właściwie przeprowadzone zakładanie elektronicznego podpisu Kraków sprawia, że e-podpis spełnia swoją role, czyli spełnia następujące warunki:
- nie ma możliwości podrobienia podpisu przez osobę trzecią,
- podpis umożliwia identyfikację osoby składającej podpis,
- podpis musi być powiązany z konkretnym dokumentem (brak możliwości kopiowania podpisu na inny dokument).

Elektroniczny podpis kwalifikowany

Elektroniczny podpis kwalifikowany jest zestawem danych umożliwiającym składanie bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym z dnia 18.09.2001 r. (DzU Nr 130, poz. 1450).

Czy firmy chętnie pozyskują elektroniczny podpis kwalifikowany?

Pages

Subscribe to RSS - procedura wyrabiania e-podpisu



ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Dane Kontaktowe



Kancelaria Doradztwa Gospodarczego i Prawnego

E-mail: biuro@kancelaria-dgp.pl
Telefon: 
+12 442 02 61
+22 201 07 05
kom.: 660 022 488

Kraków. ul. Cegielniana 4a lok. 15 (mapa)

Warszawa, Aleja Solidarności 117 lok.315 (mapa)

Usługi świadczymy na terenie całej Polski.

Zapraszamy codziennie w godzinach 9:00-17:00





Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.