• Kompleksowa obsługa spółek z ograniczoną odpowiedzialnością


    Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego oraz zapoznania się z naszą ofertą usług księgowych dla spółek (księgi handlowe).

    Szczegóły w dziale Kontakt

Publikacje ekspertów



podpis elektroniczny

E-podpis dla lekarza

Z uwagi na rozporządzenie, według którego nastąpiła możliwość pełnej cyfryzacji dokumentacji medycznej, wszystkie osoby z tą branżą związane powinny zaopatrzyć się w podpis elektroniczny.

Podpis elektroniczny a wnioski do KRS

Elektronizacja Krajowego Rejestru Sądowego oraz wprowadzenie rozwiązań usprawniających działanie rejestru zobowiązują przedsiębiorców do wyrobienia własnego podpisu elektronicznego. Podpis elektroniczny a wnioski do KRS - czy to konieczne?

Nowelizacja przepisów zobowiązuje do przesyłania wniosków, formularzy i dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej. Istotnie należy zaznaczyć, że papierowa forma będzie automatycznie odrzucana przez sąd.

Jak potwierdzić tożsamość na dokumentach i formularzach?

Wnioski do KRS a podpis elektroniczny

Wnioski do KRS a podpis elektroniczny – jak należy składać wnioski po nowelizacji przepisów wprowadzonych od lipca 2021 roku?

Z początkiem lipca zaczęła obowiązywać nowelizacja przepisów ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym. To szczególnie istotna informacja dla osób, które planują prowadzić lub prowadzą podmiot wpisany do rejestru przedsiębiorców.

Punkt potwierdzania tożsamości e-podpis

Osoby które decydują się na zakup e-podpisu muszą zweryfikować tożsamość i poświadczyć podpis elektroniczny. Jednym z miejsc na załatwienie sprawy jest punkt potwierdzania tożsamości e-podpis.

Punkt potwierdzania tożsamości e-podpis służy osobom, które posiadają już samodzielnie wydrukowane i nie podpisane dokumenty dotyczące e-podpisu. Pełnoprawne użytkowanie podpisu elektronicznego możliwe jest dopiero po potwierdzeniu tożsamości.

Podpis elektroniczny punkt potwierdzania tożsamości

Elektroniczny podpis to coraz częściej niezbędne narzędzie pracy zarówno przedsiębiorców, jak i instytucji publicznych. Jego zakup to tylko część procedury, która musi zostać wykonana, aby móc zacząć użytkować podpis elektroniczny.

Osoby, które zakupiły e-podpis, ale jeszcze go nie zweryfikowały, mają możliwość dokończenia wszystkich formalności w punkcie potwierdzania tożsamości.

Podpis elektroniczny dla farmaceutów

Dzięki spopularyzowaniu e-recept cyfryzacja branży lekarskiej i aptekarskiej zyskała wiele nowych możliwości. Teraz wiele dokumentów można podpisywać elektronicznie, co ma dokładnie taką samą wagę prawną, co te, które są podpisane w sposób tradycyjny. Pozwoliło to wszystkim farmaceutom na wystawianie recept farmaceutycznych w formie elektronicznej. Poza tym dzięki kwalifikowanemu podpisowi elektronicznemu farmaceuci mogą elektronicznie przekazać zestawienia apteczne do refundacji.

Podpis elektroniczny a dokumentacja medyczna

Cyfryzacja dociera do coraz szerszych obszarów życia i funkcjonowania człowieka. Według rozporządzenia możliwości całkowite cyfryzacji ma także branża medyczna. Jak wygląda podpis elektroniczny a dokumentacja medyczna?

Unowocześnieniu swojej pracy powinni poddać się lekarze, i inni medycy, którzy na co dzień składają bardzo dużą liczbę podpisów. Branża medyczna cechuje się jednak poufnością danych pacjentów, dlatego podpis elektroniczny musi być w niej bezpieczny.

Są 4 główne aspekty, które skłaniają się ku cyfryzacji.

Podpisywanie dokumentów w aplikacji

Podpis elektroniczny to cyfryzacja naszego życia. Do niego należy cała przyszłość dokumentów i kontaktów. Jest to bardzo bezpieczna forma prowadzenia dokumentacji.

E podpis dla geodetów

Zgodnie z przepisami obowiązkiem geodetów jest złożenie dokumentacji zawierającej rezultaty pomiarów geodezyjnych do organu Służby Geodezyjnej i Kartograficznej.

Wykonywanie geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowanie i przekazanie wyników pod względem technicznym jest jasno określone przepisami. Każdy zgłaszany dokument musi zostać podpisany. Dokumenty w formie elektronicznej poświadczone muszą być podpisem elektronicznym, który daje wiarygodność i jest pełnym odzwierciedleniem ręcznego podpisu osoby go składającej.

Zalety e-podpisu

Z platformy ePUAP może korzystać każdy obywatel posiadający dostęp do Internetu oraz konto użytkownika na platformie ePUAP. Przesyłka przekazana za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej traktowana jest jako elektroniczna analogia papierowej przesyłki. Bardzo ważne jest, aby podpisać dokument elektronicznym podpisem.

Pages

Subscribe to RSS - podpis elektroniczny

ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Dane Kontaktowe



Kancelaria Doradztwa Gospodarczego i Prawnego

E-mail: biuro@kancelaria-dgp.pl
Telefon: 
+12 442 02 61
+22 201 07 05
kom.: 660 022 488

Kraków. ul. Cegielniana 4a lok. 15 (mapa)

Warszawa, Aleja Solidarności 117 lok.315 (mapa)

Usługi świadczymy na terenie całej Polski.

Zapraszamy codziennie w godzinach 9:00-17:00





Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.