• Kompleksowa obsługa spółek z ograniczoną odpowiedzialnością


    Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego oraz zapoznania się z naszą ofertą usług księgowych dla spółek (księgi handlowe).

    Szczegóły w dziale Kontakt

Publikacje ekspertów



podpis elektroniczny

Czym jest podpis osobisty kwalifikowany?

Czym jest podpis osobisty kwalifikowany? Coraz częściej słyszymy o postępującej cyfryzacji naszego kraju. Wprowadzane są coraz to nowsze rozwiązania, których celem jest przeniesienie wielu zadań i branż do Internetu. Ma to ułatwić nam korzystanie ze znacznej ilości narzędzi, a także przyspieszyć proces załatwiania spraw urzędowych. Właśnie jednym z takich rozwiązań jest elektroniczny podpis.

Podpis elektroniczny przez aplikację

Podpis elektroniczny przez aplikację mobilną jest możliwy dzięki specjalnej aplikacji SimplySign, która działa na smartfonie, tablecie oraz komputerze w niemal każdym systemie operacyjnym tj. AndroidOS, iOS, macOS i Windows.

Podpis kwalifikowany to nowoczesne rozwiązanie cyfrowe pozwalające na podpisywanie dokumentów, umów czy kontaktów przez Internet. Dzięki technologii, a dokładniej wykorzystanemu certyfikatowi podpis elektroniczny jest równoważny z podpisem złożonym własnoręcznie.

e-US podpis elektroniczny

Z dniem 1 lutego 2021 został wprowadzony e-Urząd Skarbowy. Takie rozwiązanie jest zdecydowanie wyjątkowym ułatwieniem dla wszystkich Obywateli.

E-Urząd Skarbowy to przede wszystkim:
- załatwianie wszystkich spraw podatkowych w jednym miejscu
- łatwy dostęp do wszystkich danych i informacji
- pełna transakcyjność
- dwudziestoczterogodzinny dostęp

Aby móc korzystać z e-US podpis elektroniczny i jego formy mogą okazać się niezbędne. Ponieważ do zalogowania na portal potrzebne jest elektroniczne potwierdzenie naszej tożsamości.

E-podpis dla lekarza

Z uwagi na rozporządzenie, według którego nastąpiła możliwość pełnej cyfryzacji dokumentacji medycznej, wszystkie osoby z tą branżą związane powinny zaopatrzyć się w podpis elektroniczny.

Podpis elektroniczny a wnioski do KRS

Elektronizacja Krajowego Rejestru Sądowego oraz wprowadzenie rozwiązań usprawniających działanie rejestru zobowiązują przedsiębiorców do wyrobienia własnego podpisu elektronicznego. Podpis elektroniczny a wnioski do KRS - czy to konieczne?

Nowelizacja przepisów zobowiązuje do przesyłania wniosków, formularzy i dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej. Istotnie należy zaznaczyć, że papierowa forma będzie automatycznie odrzucana przez sąd.

Jak potwierdzić tożsamość na dokumentach i formularzach?

Wnioski do KRS a podpis elektroniczny

Wnioski do KRS a podpis elektroniczny – jak należy składać wnioski po nowelizacji przepisów wprowadzonych od lipca 2021 roku?

Z początkiem lipca zaczęła obowiązywać nowelizacja przepisów ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym. To szczególnie istotna informacja dla osób, które planują prowadzić lub prowadzą podmiot wpisany do rejestru przedsiębiorców.

Punkt potwierdzania tożsamości e-podpis

Osoby które decydują się na zakup e-podpisu muszą zweryfikować tożsamość i poświadczyć podpis elektroniczny. Jednym z miejsc na załatwienie sprawy jest punkt potwierdzania tożsamości e-podpis.

Punkt potwierdzania tożsamości e-podpis służy osobom, które posiadają już samodzielnie wydrukowane i nie podpisane dokumenty dotyczące e-podpisu. Pełnoprawne użytkowanie podpisu elektronicznego możliwe jest dopiero po potwierdzeniu tożsamości.

Podpis elektroniczny punkt potwierdzania tożsamości

Elektroniczny podpis to coraz częściej niezbędne narzędzie pracy zarówno przedsiębiorców, jak i instytucji publicznych. Jego zakup to tylko część procedury, która musi zostać wykonana, aby móc zacząć użytkować podpis elektroniczny.

Osoby, które zakupiły e-podpis, ale jeszcze go nie zweryfikowały, mają możliwość dokończenia wszystkich formalności w punkcie potwierdzania tożsamości.

Podpis elektroniczny dla farmaceutów

Dzięki spopularyzowaniu e-recept cyfryzacja branży lekarskiej i aptekarskiej zyskała wiele nowych możliwości. Teraz wiele dokumentów można podpisywać elektronicznie, co ma dokładnie taką samą wagę prawną, co te, które są podpisane w sposób tradycyjny. Pozwoliło to wszystkim farmaceutom na wystawianie recept farmaceutycznych w formie elektronicznej. Poza tym dzięki kwalifikowanemu podpisowi elektronicznemu farmaceuci mogą elektronicznie przekazać zestawienia apteczne do refundacji.

Podpis elektroniczny a dokumentacja medyczna

Cyfryzacja dociera do coraz szerszych obszarów życia i funkcjonowania człowieka. Według rozporządzenia możliwości całkowite cyfryzacji ma także branża medyczna. Jak wygląda podpis elektroniczny a dokumentacja medyczna?

Unowocześnieniu swojej pracy powinni poddać się lekarze, i inni medycy, którzy na co dzień składają bardzo dużą liczbę podpisów. Branża medyczna cechuje się jednak poufnością danych pacjentów, dlatego podpis elektroniczny musi być w niej bezpieczny.

Są 4 główne aspekty, które skłaniają się ku cyfryzacji.

Pages

Subscribe to RSS - podpis elektroniczny

Dane Kontaktowe



Kancelaria Doradztwa Gospodarczego i Prawnego

E-mail: biuro@kancelaria-dgp.pl
Telefon: 
+12 442 02 61
+22 201 07 05
kom.: 660 022 488


tekst alternatywny

Kraków. ul. Cegielniana 4a lok. 15 (mapa)

Warszawa, Aleja Solidarności 117 lok.315 (mapa)

Usługi świadczymy na terenie całej Polski.

Zapraszamy codziennie w godzinach 9:00-17:00


📝Formularz wyceny rejestracji spółki



Ważna informacja dla właścicieli spółek z o.o. oraz osób planujących rejestrację firmy w tej formie prawnej. Od 1 stycznia 2022 wynagrodzenie członków zarządu zostanie pomniejszone o 9% składki zdrowotnej.
Zachęcamy do skorzystania z naszych usług, w celu uniknięcia dodatkowego oskładkowania:
- rejestracja nowej spółki w PRS, z uwzględnieniem odpowiednich zapisów w umowie,
- edycja posiadanej umowy spółki oraz zgłoszenie zmian do KRS.


Przypominamy o obowiązku złożenia sprawozdania finansowego za rok 2021! Oferujemy swoją pomoc w sporządzeniu dokumentu i przesłaniu go do KRS.



Złóż wniosek o utworzenie adresu do e-Doręczeń!

Od stycznia 2024r. posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych będzie obowiązkowe dla wszystkich podmiotów wpisanych do KRS. Warto już teraz złożyć odpowiedni wniosek.

Oferujemy pomoc w zakresie przygotowania i złożenia wniosku. Przypominamy, że w naszej ofercie znajduje się również sprzedaż i aktywacja e-podpisu, niezbędnego do złożenia wniosku.