Kancelaria

doradztwo podatkowe

Kancelaria doradztwa podatkowego Kraków

Wszystkie działające firmy na rynku zobowiązane są do prowadzenia księgowości oraz wyliczania lub płacenia podatków. Niejednokrotnie zdarza się, że kwestie związane z firmowymi podatkami są dla przedsiębiorców niejasne i swoje obowiązki wykonują licząc na szczęście „może będzie dobrze”.

Takie posunięcie nie jest dobre. Właściciel firmy musi stosować prawo podatkowe i ponosi za wszystkie zdarzenia zaistniałe w firmie odpowiedzialność. Poleca się, aby w chwilach, gdy nadejdą jakieś wątpliwości w rozliczaniu podatków niezwłocznie kontaktować się z doradcą podatkowym.

Sporządzanie deklaracji podatkowych w Krakowie

Istnieje wiele rodzajów deklaracji podatkowych, które są mniej lub bardziej skomplikowane do wypełnienia. Najczęściej jednak samodzielne uzupełnianie zeznań podatkowych wiąże się z potencjalnymi błędami, które są trudne do przewidzenia dla niedoświadczonych podatników. Jednak, aby mieć pewność co do rzetelności przygotowywanych dokumentów, wystarczy zgłosić się do specjalistów z Krakowa, zajmujących się profesjonalnym sporządzaniem deklaracji podatkowych.

Rozliczenie podatku

Rozliczenie podatku PIT dotyczy każdego podatnika, który w danym roku wykazał jakikolwiek przychód. Rozliczenia dokonywane są na początku roku za rok ubiegły. Ważne jest obliczenie kwoty przychodu z wszystkich dostępnych źródeł, ponieważ to ona jest podstawą do rozliczenia podatku PIT. Roczne zeznania podatkowe PIT to między innymi:

- PIT – 36,
- PIT – 36 L,
- PIT – 11,
- PIT – 28,
- PIT – 37.

Deklaracje podatkowe

Deklaracje podatkowe stanowią podstawę do rozliczenia się z tytuły należnego podatku dochodowego. Wyróżnić można kilka rodzajów deklaracji, które odpowiednie są dla danej grupy podatników oraz przypisane są do określonego tytułu rozliczenia podatkowego.

Sporządzanie deklaracji ZUS DRA

Podmioty gospodarcze, które obligatoryjnie podlegają obowiązkowi opłacania ubezpieczenia społecznego zobowiązane są do rozliczenia się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Koniecznie będzie comiesięczne sporządzanie deklaracji ZUS DRA, która stanowi podsumowanie dokonanych rozliczeń. Na formularzy ZUS DRA sporządzana jest deklaracja rozliczeniowa oraz deklaracja korygująca.

Subscribe to RSS - doradztwo podatkowe

ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.