Opłaty przy rejestracji spółki

Zakładanie spółki to proces, do którego należy się odpowiednio przygotować. Zarówno ze względów merytorycznych jak i finansowych należy mieć odpowiednią wiedzę i środki na rejestrację spółki.

Wielu przedsiębiorców błędnie oblicza opłaty przy rejestracji spółki.Opłaty przy rejestracji spółki zawierają:

– kapitał zakładowy spółki
– koszt sporządzenia umowy
– ogłoszenie informacji o rejestracji spółki w Monitorze Sądowym i Gospodarczym
– opłacenie podatku od czynności cywilnoprawnych
– koszty pełnomocnictwa

Niższe opłaty przy rejestracji spółki są w przypadku załatwienia sprawy elektronicznie. Jest to spore uproszczenie, a dodatkowo o połowę niższy koszt, ponieważ zamiast 500 zł płaci się 250 zł za wpis do Krajowego Rejestru Sądowego.
Rejestracja spółki do VAT nie wymaga uiszczania opłat. Jeśli jednak podatnik chce otrzymać potwierdzenie rejestracji to konieczna jest opłata w wysokości 170 zł.

Jeśli chodzi o sporządzenie umowy to koszt uzależniony jest od wysokości kapitału zakładowego, który jest wnoszony do spółki.
Do kosztów związanych z umową doliczyć trzeba opłatę za odpis, wynoszącą 6 zł za każdą rozpoczętą stronę tekstu.

Opłaty przy rejestracji spółki są mniejsze, gdy zakłada się ją przez internet. Nie jest to jednak możliwe w przypadku, gdy przedsiębiorca chce pokryć kapitał zakładowy środkami niepieniężnymi.

Zamów rozmowę
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem
Nasz konsultant skontaktuje się najszybciej jak to możliwe