• Kompleksowa obsługa spółek z ograniczoną odpowiedzialnością


    Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego oraz zapoznania się z naszą ofertą usług księgowych dla spółek (księgi handlowe).

    Szczegóły w dziale Kontakt

Publikacje ekspertów



Jak założyć spółkę z o.o. komandytową?

Jeśli zastanawiasz się, jak założyć spółkę z o.o. komandytową, to mam dla Ciebie i dobra i złą wiadomość.
Dobra wiadomość jest taka, że ta forma prawna, jest w ostatnim czasie bardzo popularna, co najprawdopodobniej jest spowodowane tym, że jest atrakcyjna przede wszystkim z punktu widzenia podatkowego. Wiąże się to z tym, że spółka komandytowa jako spółka osobowa, nie jest objęta podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Złą wiadomością jest to, że koszty zakładania takiej spółki są w pewnym sensie podwójne. Wiąże się to z tym, że aby powstała spółka z o.o. komandytowa, to wcześniej musi powstać spółka z o.o.. Podwójne koszty rejestracji mogą przerosnąć niejednego przedsiębiorcę, który chce pokusić się o założenie takiej spółki.

Należy jednak pamiętać, że taka konstrukcja spółki komandytowej, staje się bardziej bezpieczna, ponieważ umożliwia korzystny rozkład ewentualnego ryzyka. W związku z tym, że spółka z o.o. będzie komplementariuszem, za zobowiązania spółki będzie odpowiadała tylko do wysokości swojego majątku. Do odpowiedzialności nie zostaną pociągnięci jej wspólnicy.



ZAREJESTRUJ Z NAMI SPÓŁKĘ I OTRZYMAJ PIERWSZY MIESIĄC PROWADZENIA KSIĘGOWOŚCI GRATIS!

*promocja dotyczy spółek generujących do 20 dokumentów miesięcznie

Dane Kontaktowe



Kancelaria Doradztwa Gospodarczego i Prawnego

E-mail: biuro@kancelaria-dgp.pl
Telefon: 
+12 442 02 61
+22 201 07 05
kom.: 660 022 488

Kraków. ul. Cegielniana 4a lok. 15 (mapa)

Warszawa, Aleja Solidarności 117 lok.315 (mapa)

Usługi świadczymy na terenie całej Polski.

Zapraszamy codziennie w godzinach 9:00-17:00





Oferujemy darmową pomoc w zmianie biura rachunkowego! Zajmujemy się prowadzeniem bieżącej ewidencji, sporządzaniem zaległej dokumentacji i wyprowadzaniem ewentualnych zaległości.