Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego. Dla Przedsiębiorców, którzy działalność chcą rozpocząć od zaraz, proponujemy zakup gotowej spółki z o.o. Prowadzimy również pełną księgowość spółek (księgi handlowe).

Kancelaria

podatek CIT

Zmiana wysokości CIT 2019

W styczniu nastąpi zmiana wysokości CIT 2019. Co to oznacza? O jakich zmianach będzie głośno od stycznia? Czy stawkę na niższym poziomie będą mogły stosować spółki z o.o., które nie posiadają statusu małego podatnika?

Zmiana wysokości CIT 2019 obejmie podmioty, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro (przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł).

CIT w 2019 roku

Po nowelizacji, która wejdzie w życie w 2019 roku, niektóre firmy będą mogły liczyć na znaczne obniżenie podatku CIT.

Stawka podatku CIT dla przedsiębiorców, których przychody nie przekraczają 1,2 mln euro rocznie i które prowadzone są w formie spółki kapitałowej zostanie obniżona do 9%. Każdą obniżkę podatku należy uznać za pozytywną.

Należy również zauważyć, że obniżka obejmuje stosunkowo niewiele podmiotów - firmy o obrotach nie przekraczających 1,2 miliona euro są przeważnie prowadzone w formie jednoosobowych działalności.

Niższy CIT

Od stycznia bieżącego roku obowiązuje niższy CIT. Prezydent podpisał ustawę, która obniżyła stawkę podatku dochodowego od osób prawnych z 19% do 15% dla małych podatników. W planach było także obniżenie PIT, ale Senat nie zgodził się na wprowadzenie tej zmiany.

Subscribe to RSS - podatek CIT