Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy

Przedsiębiorcy, którzy opłacają podatek dochodowy na zasadach ogólnych zobowiązani są wywiązywać się z zobowiązania miesięcznie lub kwartalnie.

Obliczenie zaliczek na podatek dochodowy może nie być prostym zadaniem dla przedsiębiorców, dlatego warto wiedzieć jak prawidłowo przeprowadzić czynności podatkowe.

Aby prawidłowo wpłacać zaliczki na poczet podatku z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej podatnik musi w terminie do 20 dnia miesiąca następnego opłacić kwotę miesięcznie, lub adekwatnie do tego samego dnia ale po zakończeniu kwartału. Bardziej powszechną i stosowaną formą jest zaliczka wpłacana regularnie, ponieważ podstawą opodatkowania jest dochód, a kwota ustalana jest w postaci różnicy pomiędzy podatkiem należnym, a sumą wpłacanych należności przez podatnika za poprzednie miesiące. Aby obliczyć zaliczkę przedsiębiorca musi pomnożyć podstawę opodatkowania przez stawkę 18% oraz pomniejszyć o kwotę, która zmniejsza podatek.

W przypadku rozliczania się na podstawie podatku liniowego dochód będzie miał nałożoną stałą wysokość w postaci 19% i przeznaczony jest w szczególności dla osób, które we własnej firmie osiągają wysokie dochód, a ryczałt określa jedynie kwotę przychodów z danego miesiąca, którą można ewentualnie zmniejszyć o zapłacone w danym okresie czasowym składki na ubezpieczenie społeczne.

Zamów rozmowę
Oddzwonimy w 15 minut
Zamów rozmowę z naszym konsultantem
Nasz konsultant skontaktuje się najszybciej jak to możliwe