• Kompleksowa obsługa spółek z ograniczoną odpowiedzialnością


    Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej pomocy przy rejestracji spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, a także innych podmiotów prawa handlowego. Dla Przedsiębiorców, którzy działalność chcą rozpocząć od zaraz, proponujemy zakup gotowej spółki z o.o. Prowadzimy również pełną księgowość spółek (księgi handlowe).

    Szczegóły w dziale Kontakt

Kancelaria



Elektronizacja zamówień publicznych

Elektronizacja zamówień publicznych nastąpiła w 2018 roku. Postępowania w sprawie zamówień publicznych, o wartości równej progom unijnym lub większej od nich, prowadzone są wyłącznie w formie elektronicznej. Zobowiązuje to wykonawców chcących uzyskać zamówienia publiczne do składania ofert w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Od 18 kwietnia 2018 roku wszyscy zamawiający mają ustawowy obowiązek przyjmować Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ), a także oferty i wnioski w wersji elektronicznej

Od jakiej kwoty obowiązuje pełna księgowość?

Wszyscy przedsiębiorcy mają obowiązek ewidencjonowania operacji gospodarczych swojej działalności. Sposobów na jej prowadzenie jest kilka i są w dużej mierze uwarunkowane rodzajem prowadzonej działalności oraz dochodami jednostki.

To, od jakiej kwoty obowiązuje pełna księgowość, jest odgórnie ustalane. Limity te czasami ulegają zmianie, ale na ten moment przedsiębiorcy, których dochód przekracza 2 000 000 euro, w przeliczenia na złotówki, mają obowiązek prowadzenia pełnej księgowości.

Limit przelicza się na podstawie aktualnego kursu walutowego NBP.

Spółka w 24 godziny

Rejestracja spółki powoli staje się ostatnim sposobem, na który decydują się przedsiębiorcy pragnący rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce. Nie chcą oni już dłużej czekać tygodniami na rozpatrzenie wniosku oraz borykać się z licznymi formalnościami, jakich muszą dopełnić na drodze rejestracji.

E-faktury z podpisem elektronicznym

Czy e-faktury z podpisem elektronicznym są ważne? Czy wystawiania faktur elektronicznych umożliwiają bezpieczne prowadzenie spółki?

Wystawianie faktur papierowych pochłania wiele czasu oraz przy większej liczbie kontrahentów bywa dosyć kłopotliwe. Rozsądnym rozwiązaniem jest skorzystanie z e-faktur, czyli wystawianiu elektronicznych faktur.

Istotne jest to, że aby faktura elektroniczna miała odpowiednią formę, musi zostać wystawiona oraz otrzymana w dowolnym formacie elektronicznym pozwalającym na zachowanie przede wszystkim integralności treści i czytelności.

Wnioski do ZUS z podpisem elektronicznym

Wielu przedsiębiorców potrzebuje pomocy w zakresie załatwiania spraw w ZUS. Często zapominają oni o tym, że cała procedura z ZUS trwa i zostawiają formalności na ostatnią chwilę. Nasza kancelaria oferuje solidną pomoc dla przedsiębiorców z całej Polski.

Jednym z najkorzystniejszych sposobów są wnioski do ZUS z podpisem elektronicznym, czyli przesyłanie dokumentów przez Internet.

Podpis elektroniczny a Jednolity Europejski Dokument Zamówienia

Podpis elektroniczny a Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – czy osoby składające oferty muszą posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny?

Dokument JEDZ (Jednolity Europejski Dokument Zamówienia) można składać wyłącznie elektronicznie. Z racji tego przedsiębiorstwa-wykonawcy biorący udział w takich postępowaniach powinni posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny. Należy podkreślić, ze przy składaniu ofert nie jest wystarczający Profil Zaufany.

Jednolity Europejski Dokument Zamówienia podpis kwalifikowany

Jednolity Europejski Dokument Zamówienia jest ujednoliconym formularzem dla zamówień publicznych, których wartość przekracza progi unijne, które są określone w:
- Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń urzędowi publikacji Unii Europejskiej,
- Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie określenia kwot wartości umów koncesji, od których uzależniony jest obowiązek przekazywania ogłoszeń urzędowi publikacji Unii Europejskiej.

Podpis kwalifikowany na fakturze VAT RR

Od 1 września 2019 roku zmianie uległy przepisy dotyczące faktur VAT RR. Dodatkowo wprowadzona została nowa struktura jednolitego pliku kontrolnego JPK_VAT_RR.

Zmiany zostały wprowadzone ustawą z dnia 4 lipca 2019 roku o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz.1520).

E-podpis a faktura VAT RR

E-podpis a faktura VAT RR – jak prawidłowo wystawiać fakturę i zachować bezpieczeństwo?

Istnieje możliwość wystawiania, podpisywania oraz przesyłania faktur VAT RR w postaci elektronicznej. Istotne jest tutaj wykorzystanie podpisu elektronicznego.

Faktury VAT RR a podpis elektroniczny

Dokumentem potwierdzającym nabycie płodów rolnych przez przedsiębiorcę zarejestrowanego jako czynny podatnik VAT od rolnika ryczałtowego jest faktura VAT RR. Od września 2019 roku zgodnie z nowelizacją ustawy o VAT faktury VAT RR mogą być przekazywane również w sposób elektroniczny. Istotne jest jednak to, że dokument może zostać wystawiony, podpisany oraz przesłany w formie elektronicznej za zgodą dostawcy. Dokument jest ważny i zgodny z przepisami pod warunkiem, że został odpowiednio opatrzony przez dostawcę i nabywcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Pages

Subscribe to Kancelaria-dgp.pl RSS

Dane Kontaktowe



Kancelaria Doradztwa Gospodarczego i Prawnego

E-mail: biuro@kancelaria-dgp.pl
Telefon: 
+12 442 02 61
+22 201 07 05

Kraków. ul. Cegielniana 4a lok. 15 (mapa)

Warszawa, Aleja Solidarności 117 lok.315 (mapa)

Usługi świadczymy na terenie całej Polski.

Zapraszamy codziennie w godzinach 9:00-17:00



  WYPRZEDAŻ!
  SPÓŁKI Z O.O. ZE STAŻEM:

- 1-3 miesiące: 2900 zł (wcześniej 3500 zł)
- 8-10 miesięcy: 3900 zł (wcześniej 4400 zł)
- ponad 12 miesięcy + aktywny VAT: od 4900 zł (wcześniej od 7400 zł)